Dlaczego warto jeść ziarna słonecznika i sezamu?

Sezam zawiera duże ilości składników mineralnych takich, jak mangan, miedź i wapń, a także witaminy B1 i E. W skład ziaren sezamu wchodzą fito estrogeny o działaniu przeciwutleniającym i przeciwnowotworowym
.

Spośród jadalnych olejów roślinnych, to właśnie olej z sezamu posiada największą ilość antyoksydantów. Sezam jest także bogaty w fitosterole, wiązane z obniżaniem poziomu cholesterolu. Składniki sezamu są lepiej absorbowane po odpowiedniej obróbce jego ziaren przed spożyciem, np. zmieleniu (popularna pasta tahini).

Słonecznik to kolejne roślinne źródło witamin, składników mineralnych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Mówiąc krótko – ziarna słonecznika i sezamu mimo, że są tłustymi produktami, to dbają o dobrą kondycję naszego układu krwionośnego, tłuszcze ze słonecznika polecane są zwłaszcza osobą, u których występuje ryzyko chorób serca, miażdżycy.To źródła antyoksydantów, fitosteroli skutecznie zapobiegając działaniu substancji rakotwórczych pochodzących z codziennej diety i powietrza.   To działanie od wewnątrz, a od zewnątrz?

Korzyści dla urody – poprawiają wygląd skóry (jędrność, nawilżenie od środka), paznokci i włosów, które stają się bardziej lśniące bez potrzeby wizyt u fryzjera.