Co: Banda leniwców na talerzu, czyli dietetyczne kluski leniwe „light”

Nie masz czasu na obiad? Bez tego posiłku  nie wypuszczę z domu! Nie zjesz to „napchasz” się wieczorem a kilogramy jak „latka polecą” niestety do przodu.

Oczywiście nie wspomnę już o dzieciach, które muszą regularnie jeść, chociażby, dlatego, aby wyrobić w sobie zdrowy nawyk regularnych posiłków… wiadomo – czym skorupka nasiąknie za młodu… żeby było jasne!

Dlatego moja propozycja obiadu– kluski leniwe dla zapracowanych.

Nie mówi się o nich jako potrawie dietetycznej, czy słusznie?

Pożywne a zarazem dietetyczne klasyczne kluski są lekkostrawną potrawą (o ile nie mam alergii na białka mleka). Łagodne dla żołądka możemy przyrządzić na słodko lub słono, a korzystając z mało tłustych dodatków skutecznie je odchudzimy.

Polecam małym dzieciom, przedszkolakom, ale i dorosłym. Takie kluski leniwe mogą jeść osoby mające chorobę refleksową, wrzodową, niestrawność, a także nadciśnienie i wiele innych.

Z czego:

  • Ser twarogowy chudy 150  – 200 g
  • Mąka pszenne 1-2 łyżki (można dodać ciut więcej dla zespolenia)
  • 1 jajko

Dodatek:

  • Serek homogenizowany  1 łyżka
  • Cynamon
  • Dżem owocowy niskosłodzony  1 łyżka

W jaki sposób:

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą (jeśli ciasto nie lepi się dodajemy trochę więcej mąki). Gotujemy lekko osoloną wodę w garnku. Formułujemy kulki i kładziemy je na gotującej się wodzie. Kluski gotowe są kiedy wypłyną na powierzchnię. Ułóżmy na talerzu, obok ułóżmy serek z dżemem.

Kluski leniwe dietetyczne energia: 259 kcal; białko 33,7g;  tłuszcz 6,7g

Kluski leniwe tradycyjne energia: 354 kcal; białko 31 g;  tłuszcz 18,7g

Image