Na szybko- raz i dwa !

Harmider z rana? Galimatias wieczorem?  A może goście wpadli w odwiedzimy?

Bywa i tak. Kolejny pomysł na szybki posiłek. Bogaty w białko i jak często u SmakFit –  niskotłuszczowo. Dla tych  na diecie i dla dzieci niejadków– sposób na przemycenie warzyw.

Co: Pasta z soczewicy

Z czego:

  • Zielona soczewica pół szklanki
  • Cebula średnia
  • Koncentrat pomidorowy 1-2 łyżki
  • Ostra papryka
  • Pieprz
  • Szczypta soli

W jaki sposób?

Soczewicę gotujemy do miękkości. Odlewamy wodę. Kroimy umytą cebulę i kroimy. Dodajmy do soczewicy i zmiksujmy na gładką masę. Do tego dodajemy łyżkę koncentratu pomidorowego i szczyptę ostrej papryki. Doprawiamy resztę przyprawami. Mieszamy

 

Co: Pasta różowa

Z czego:

  • Pęczek rzodkiewek
  • Ser twarogowy chudy  50 g
  • Maślanka do rozcieńczenia
  • Otręby 2 łyżki
  • Sól / pieprz do smaku

W jaki sposób?

Obieramy umyte rzodkiewki i kroimy. ½ dodajemy do białego sera wraz otrębami. Wszystkie składniki miksujemy – pasta powinna być różowa. Resztę rzodkiewek dodajemy w postaci posiekanej – kawałki w różowej paście wyglądają ładnie… według mnie. Dolejmy tyle maślanki, aby konsystencja była jak z twarożku.

Na koniec doprawmy przyprawami.

Obie pasty kładę na pieczywo. Najlepiej razowe lub żytnie. Ja użyłam chrupkie pieczywo żytnie.

Pyszne – powiedzieli goście. A co Wy o tym sądzicie?