„Piątek, piąteczek, piątunio” powtarzają dzisiaj wszyscy jak mantrę. Przyznam, że nie lubię tego rodzaju zdrobnień, ale mimo wszystko określają coś przyjemnego – koniec tygodnia, początek weekendu!

A jeśli jest piątek to czas na rybę. Moja propozycja – Mintaj na czosnkowej zielonej fasolce szparagowej.

Bardzo dietetyczne danie. W skrócie: to bogactwo przeciwnowotworowych antyoksydantów, flawonoidów i kwasów tłuszczowych z grupy omega-3  i omega-6 , które chronią nasze serce przed zawałem, miażdżycą – obniżają cholesterol we krwi, a także korzystnie wpływają na piękno naszej skóry i włosów.

Jednocześnie danie przeznaczone dla niejadków -fasolka w tej formie smakuje nawet tym, którzy warzyw nie lubią. Polecam osobom chorującym na niedokrwienną chorobę serca, cukrzycę czy wysoki poziom cholesterolu.

 Co: Rybka lubi pływać… na trawie, czyli ryba na czosnkowej fasolce szparagowej

Z czego:

  • Zielona fasolka szparagowa garść
  • Mintaj – filet
  • Ziemniaki 3 sztuki
  • Pomidor
  • Ocet balsamiczny
  • Czosnek
  • Sól/pieprz do smaku
  • Płatki owsiane
  • Pestki słonecznika
  • Oliwa/ olej roślinny

W jaki sposób:

Mintaja skrapiamy w occie balsamicznych, posypujemy solą oraz pieprzem i pozostawiamy na pół godziny.

Obieramy ziemniaki, fasolkę i gotujemy oddzielnie do miękkości. Jeśli  nie macie czasu zachęcam do skorzystania z niezawodnych mrożonek – fasolka będzie już ubrana – zaoszczędzicie ok 10 minut.

W tym czasie rybę wkładamy do piekarnika i pieczemy w temperaturze ok 180 stopni, przez 30 min.

Pod koniec posypujemy uprzednio uprażonymi płatkami owsianymi z pestkami słonecznika.

Kiedy fasolka będzie już miękka (ale nie rozgotowana!) podsmażamy ją na lekko naoliwionej patelni z rozdrobnionym ząbkiem czosnku. Obsmażamy do momentu zarumienienia się.

I gotoweJ

Forma podania dowolna – wydaję mi się, że moja propozycja wygląda atrakcyjnie.