śniadanie

A czy Ty zjadłeś śniadanie?

Czy wiecie, że jedzenie śniadania ma wpływ na prawidłową masę ciała? Rano dotarłam do kilku naukowych źródeł… aby Was przekonać!

 

Według jednego z badań przeprowadzonego wśród dzieci w ośmiu Europejskich krajach wynika, że ryzyko  nadwagi jest niższe, dla tych którzy jedzą śniadanie i obiad w stosunku do tych, którzy nie jedzą tych posiłków. (Int J Behav Nutr Phys Act. 2013 May 15;10(1):58.)

Według drugiego badania przeprowadzonego przez Departament Zdrowia Publicznego w Kanadzie na grupie studentów wynika, że osoby z prawidłową masą ciała regularnie spożywają śniadania, jedzą więcej węglowodanów i błonnika,  a mniej słodzonych napojów czy przekąsek w stosunku do osób z nadwagą lub otyłych.(J Obes. 2012; 2012: 342386).

To jak to jest naprawdę z Twoim śniadaniem?

 

Did you eat your breakfast?

Do you know that eating the breakfast is affecting the correct body weight?  In order to convince you,  I reached a few scientific in the morning:)

Results from the one of the  exploration was, that the odds of being overweight was lower for children who ate breakfast and dinner compared to those who did not eat the respective meals (Int J Behav Nutr Phys Act. 2013 May 15;10(1):58.)                                                                                                                        Another results (from Departament of Public Health in Canada) are that non-overweight students consumed significantly more carbohydrate and fibre, and significantly less fat and high calorie beverages, and had a higher frequency of consuming breakfast and snacks compared to overweight or obese students. (J Obes. 2012; 2012: 342386.)

 

So… Is it like it with your breakfast?