Nie wiem z czego to wynika, ale bardzo dużo osób pyta się mnie ostatnio, czy śniadanie jest tak ważne… owszem jest!

Znalazłam na to kolejny dowód:

Naukowcy z Korei udowodnili, że jedzenie śniadania obniża ryzyko zespołu metabolicznego. Otóż podzieli badanych na trzy grupy:

  1. Jedzących śniadanie regularnie
  2. Nie jedzących śniadania lub jedzących śniadania nieregularnie

Otóż z badania wynikało, że osoby, które nie jedzą śniadań, mimo, że spożywają mniej kalorii w ciągu dnia, to częściej sięgają po słodkie i słone przekąski a zjadają bardziej tłuste obiady niż osoby, które nie omijają pierwszego posiłku.

Co więcej, regularni „zjadacze” śniadań spożywają więcej witamin, błonnika i składników mineralnych. Ich dieta jest bogatsza w węglowodany w porównaniu do „niejedzących śniadania”, ale ci z kolei zjadają zdecydowanie więcej tłuszczu co przyczynić się może do rozwoju wielu chorób, jak na przykład miażdżyca, nadciśnienie, otyłość i inne.

 

Zdjęcie może nie prezentuje zbilansowanego posiłku, ale na pewno się kojarzy z tym posiłkiem:)

sniadanie u tiffaniego

Żródło: Nutr Res Pract. 2011 October; 5(5): 455–463.