Jeden z lepszych okresów dla mnie – szparagi stoją na straganach! Pycha! szparag ludek

Zalety zdrowotne szparagów

  • 100 g szparagów  dostarcza 20 kcal. Więcej energii wykorzystamy do ich strawienia niż zyskamy.  Bez wyrzutów sumienia możemy je zaklasyfikować do niskokalorycznych produktów spożywczych i jeść ich naprawdę wiele.
  • Ponadto, zawierają błonnik pokarmowy: 100 g świeżych  dostarczy około 2 g.  Błonnik, jak już Moi Czytelnicy wiedzą,  pomaga na zaparcia , zmniejsza „zły  cholesterol” (LDL) poprzez wiązanie go w jelitach oraz reguluje poziom cukru we krwi. Badania sugerują, że dieta bogata w błonnik pomaga zmniejsza ryzyko nowotworu okrężnicy (odbytu) dzięki absorbowaniu  związków toksycznych w żywności.
  • W medycynie naturalnej szparagi są lekiem na zespół jelita drażliwego.
  • Świeże szparagów są dobrym źródłem przeciwutleniaczy, takich jak luteina, zeaksantyna, karotenoidy. Pomagają usunąć szkodliwe wolne rodniki z organizmu chroniąc przed nowotworami, chorobami zwyrodnieniowych ośrodkowego układu nerwowego i chorób wirusowych.
  • Przyszłe Mamy Pamiętajcie – Świeże szparagi są bogate w foliany. 100 g zapewnić  Wam około 54 mg  (14% zalecanego dziennego spożycia kwasu foliowego).  Foliany są jednym z ważnych kofaktorów w  syntezie DNA w komórce. Badania naukowe wykazały, że odpowiednie spożycie folianów z dietą  we wczesnym okresie ciąży zapobiega wadom cewy nerwowej u noworodka.
  • Świeże szparagi zawierają także duże ilości witamin takich jak witaminy C, witaminy A i witaminy E. Regularne spożywanie produktów bogatych w te witaminy pomaga organizmowi rozwinąć odporność na czynniki zakaźne i  oraz usuwanie szkodliwych prozapalnych wolnych rodników z organizmu .

A ponadto szparagi są bogate w składniki mineralne, jak:

  • miedź – niezbędna przy produkcji erytrocytów
  • żelazo – składniki hemoglobiny, dostarczanie niezbędnego do życia tlenu do komórek ,
  • wapń – niezbędny element kości, zębów a także w przekazywaniu informacji nerwowych.
  • potas– dla osób z nadciśnieniem to dobre źródło potasu, ważnego składnika komórek i płynów ustrojowych, które pomaga kontrolować tętno i ciśnienie krwi., manganu i fosforu.
  • mangan kofaktor przeciwutleniacza

 

Asparagus –  many healths benefits

  • Asparagus is a very low calorie vegetable: 100 g  give only 20 calories. In addition, You will burn more calories  to digest, than you will gain. You can eat  a lot of spears without  pangs of concience.
  • The spears contain dietary-fiber. 100 g of fresh spears provide 2  g of roughage. Dietary fiber helps you to control constipation conditions, decrease bad  cholesterol levels by binding to it in the intestines, and regulate blood sugar levels. Many studies suggest that  diet with high level of fiber helps you reduce colon cancer risks by preventing toxic compounds in the food from absorption.
  • Its shoots have long been used in many traditional medicines to treat  an andirritable bowel syndrome.
  • Important fact for expectant mother –  Fresh asparagus are rich in folates. 100 g of spears provide  54 µg (14% of RDA of folic acid). Folates are one of the important co-factors for DNA synthesis inside the cell, and help prevents neural tube defects in the newborn baby
  • Fresh asparagus contains fair amounts of vitamins such as vitamin C, vitamin E, and vitamin A. Diet rich in these vitamins helps the body develop resistance against infectious agents and scavenge harmful free radicals from the body.

Asparagus is good in minerals:

  • copper required in the production of red blood cells,
  • iron required for cellular respiration and red blood cell formation,
  • calcium, helps to keep the bones in its good shape and prevents many skeletal complaints,
  • potassium is an important component of cell and body fluids that helps controlling heart rate and blood pressure,
  • manganese is used by the body as a co-factor for the antioxidant enzyme.
  • Fresh asparagus contains fair amounts of vitamins such as vitamin C, vitamin E, and vitamin A. Diet rich in these vitamins helps the body develop resistance against infectious agents and scavenge harmful free radicals from the body.