Lato to czas, kiedy częściej chodzimy na różnego rodzaju przyjęcia. Ładna pogoda wyciąga z domów i zachęca do spotkań towarzyskich. Wyjazdy na działki w weekend i żywienie plenerowe najczęściej w postaci

1063421_10201636299928249_422807317_n

grillowanych potraw wraz z napojami chłodzącymi lub wyskokowymi niekoniecznie sprzyjają smukłej sylwetce. W mojej praktyce spotykam pacjentów, którzy w tygodniu pilnują diety, a w weekend niszczą efekt kalorycznym jedzeniem.  Jak sobie z tym poradzić, kiedy towarzystwo nalega?

Jest na to kilka sposobów.

Pomyśl o bilansie energii – energia przyjęta z pokarmem musi być równa energii wydatkowanej, innymi słowy „spalonej”.

Jeśli wiesz, że idziesz na spotkanie, na którym będziesz jadł, odejmij trochę kalorii ze swoich posiłków wcześniej lub po spotkaniu.

Innym sposobem jest moja ulubiona forma, czyli aktywność fizyczna, czyli sport! Zwiększ swoją aktywność przez kilka dni przed przyjęciem lub po, abyś mógł spalić nadmiar kalorii.

Dlaczego jest to tak istotne? Czy wiesz, że jedzenie zaledwie 150 kalorii więcej każdego dnia może zwiększyć Twoją masę ciała o 2 kg przez 6 miesięcy, czyli rocznie nawet o 4 kg… teraz idź do sklepu i podnieś 4 kg mąki i przekonaj się ile to waży. 

 

Jak wspomniałam wcześniej, jeżeli nie chcesz, aby do tego doszło masz dwie możliwości – zredukować energię, którą spożywasz z pokarmem albo zwiększyć jej wydatek. Najlepszy efekt, jeśli zajmiesz się jednym i drugim.

 

Oto kilka sposobów na „150 kalorii mniej:


  • A jak można spalić 150 kalorii w krótkim czasie? Zaledwie 30 minut (dla osoby ważącej ok 68 kg):
    Pij więcej wody zamiast słodkich napojów gazowanych i niegazowanych
  • Zamów małą porcję ziemniaków, frytek lub makaronu zamiast średniej lub w najgorszym przypadku- dużej porcji)
  • Zamów sałatkę z pysznym sosem, a nawet jej dwie porcje
  • Używaj tuńczyka z wody zamiast z oleju
  • Wybierz naleśniki bez całych jaj zamiast omletów
  • Nie siadaj obok przekąsek i przystawek – to duża część kalorii. Nie będą Cię kusić
  • Spacer 3 ,5 km
  • Odkurz dom
  • Pracuj w ogródku (ogrodnictwo, grabienie liści, itp.)
  • Idź na rower
  • Tańcz

 

 

 Summer is the time, when  everyone goes for parties. Good weather encourages to meet with friends. Weekend’s holidays and eating out (most grill food, high-calories and fat with sweet drinks influen

ced for gaining weight.

Think of  energy balance. If you know you will be going to a party where  you may eat more high-calorie foods than normal, then eat fewer calories for a few days before so that it balance

s out. Another solution is to increase your physical activity level for the few days before or after the party – so that you will burn off the extra energy.

 


Do you know, that eating just 150 calories more a day than your body needs can lead to an extra 5 pounds over 6 months… 10 pounds a year? Now, go to the nearest shop and take 4 package of flour and see for yourself
how does it feel to put on 4kilograms (in weight).Why is to so important?

 You should either reduce your energy in  or increase your energy out, if you don’t want to gain the weight to happen.  Doing both is the best way to achieve your goal – the healthy body weight.

 

Here are some ways to cut 150 calories:

  • Drink more water instead of regular sweet soda drinks
  • Order a small serving of potatoes, French fries or pasta instead of a medium  or (the worst choice – big serving)
  • Order a salad with delicious dressing or even two servings
  • Use tuna canned in water instead of oil
  • Choose pancakes without whole eggs instead of omellete
  • Avoid sitting near snacks and starters – it is a big portion of calories.

 

What can you do to burn 150 calories in short time? Just 30 minutes (for a 150 pound person):

  • Walk 3 and the half kilometers
  • Hoover your house
  • Do yard work (gardening, raking leaves, etc.) 
  • Go for a bike ride
  • Dance