Czas na lunch, ale moja propozycja może być też lekką kolacją. Niekoniecznie dla dzieci, chociaż z pewną modyfikacją – jak najbardziej można ją zaserwować maluchom.

Danie oparte będzie na kaszy, ponieważ:

a)       kasze są bogatsze w wiele substancji odżywczych w porównaniu do  jasnego chleba czy makaronu. Poza tym kasza jaglana nie zawiera glutenu, co dla osób mających problemy z tolerancją tego białka i eliminujących przez to wiele produktów zbożowych, jest cenna informacją. W porównaniu do innych kasz ma najwięcej witaminy B1 oraz B2, witamin, które pełnią szereg ważnych roli w naszym organizmie m.in. odpowiadają za przemiany białka, węglowodanów oraz tłuszczy z naszej diety,  wzrost i rozwój organizmu, regulują czynność układu nerwowego, stąd polecane są osobom z chorobami serca, ale także przy dużym wysiłku fizycznym i stresie.

b)      miałam na nią ochotę.

Potrawka z kaszy jaglanej z serem:

  • kasza jaglana 3 łyżki
  • papryka 1 sztuka
  • fasolka szparagowa zielona garść
  • ser Feta 3 łyżki
  • oliwa/olej
  • natka pietruszki

Gotujemy kaszę około 15 minut, przelewamy wodą po ugotowaniu. Paprykę myjemy dokładnie i kroimy w dowolne kształty, wrzucamy na rozgrzaną patelnię i dusimy w niewielkiej ilości wody. Kiedy papryka stanie się bardziej miękka wyłączamy ogień i skrapiamy oliwą lub olejem. Gotujemy fasolkę szparagową. Z mrożonki wystarczy 10 min. Dodajemy do ciepłej kaszy i posypujemy kawałkami fety.  Dzieciom można podać kawałki białego sera twarogowego, ponieważ nie zawiera tak dużej ilości soli, jak Feta, pod wpływem temperatury zmienni konsystencję na bardziej elastyczną.

Time for lunch, but my suggestion may be also a light dinner. For adults and for children (with some modification).
Dish will be based on porridge, because:
a) grits is much richer in nutrients compared to the bright bread or pasta. Besides millet (which we will use) does not contain gluten , what is valuable information for people who have intolerance of this protein and eliminate many cereal products. Compared to other grits, millet has the most vitamin B1 and B2, vitamin , which is responsible for the metabolism of proteins, carbohydrates and fats from our diet, growth and development of the body, regulates the function of the nervous system, hence are recommended for people with heart disease , but also with exertion and stress.
b ) I have a taste for millet:)

Fricassee of millet cheese :

  • 3 tablespoons of millet
  • Green peas
  • Pepper 1 piece
  • Feta cheese 3 tablespoons
  • Oil / oil
  •  Parsley

Cook millet about 15 minutes, pour the water after cooking. Peppers: wash thoroughly and cut into any shape, throw it on the hot pan and simmer in a little water. When the peppers become softer put the pan out of the stove and drizzle  peppers with olive oil or oil. Boil green beans. From the frozen just 10 minutes. Add to hot millet and add some chunks of feta. The children can be given pieces of white cheese, because it does not such a large amount of sodium as Feta. Under the influence of temperature  cheese gets more flexible.

kasza jaglana potrawka