Dziś coś  z innej beczki.

potencja

Cholesterol – organiczny związek chemiczny, lipid z grupy steroidów, jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu i pochodzi zarówno ze źródeł pokarmowych jak i biosyntezy de novo.

Stanowi substrat do syntezy  ważnych biologicznie czynnych cząsteczek m.in.:

  • hormony płciowe,
  • kortykosterydy,
  • witamina D3 i jej metabolity,
  • kwasy żółciowe.

Nie cały cholesterol, który mamy w organizmie pochodzi z pożywienia, jednak wysoka podaż tego składnika w naszej diecie w dużej części wpływa na nasze zdrowie. Wysokie stężenie cholesterolu we krwi jest jednym z głównych czynników ryzyka choroby wieńcowej, zawału oraz udaru. Nadmiar tego składnika sprzyja odkładaniu się w tętnicach przez co  zaburzony jest przepływ krwi w sercu, mózgu oraz narządach płciowych…. Odkładanie się cholesterolu w tętnicach, które zaopatrują narządy płciowe, może również doprowadzić do zaburzeń funkcji seksualnych, zarówno u kobiet, jak i mężczyzn.

Jak możemy to zmienić? W dużym stopniu zdrowym żywieniem.

Poziom cholesterolu podwyższają tłuszcze trans oraz tłuszcze nasycone, a obniża błonnik. A o to lista, gdzie występują te ryzykowne elementy w dużych ilościach:

Tłuszcze nasycone Trans tłuszcze Błonnik
Masło,  margaryny, słonina Margaryny (z badań wynika, że margaryna Rama i Flora nie mają tych tłuszczy) Warzywa
Tłuste sery twarogowe,Sery pleśniowe

Sery żółte

Serki typu Fromage

Śmietana

Pieczywo cukierniczeHerbatniki Owoce
Mięso: salami, kiełbasa, parówki, pasztety, podroby, wędliny: wieprzowe, słone przekąski typu paluszki, krakersy Kasze, ryż brązowy, dzikiPłatki owsiane, jęczmienne, jaglane
Wiórki kokosowe Produkty czekoladowe  Produkty z mąki razowej/ pełnoziarnistej: pieczywo razowe, Graham
Czekolada i słodycze z czekoladą, wafle
Żółtka jaj

 

Today – something  different kettle of fish. 

Cholesterol – an organic chemical compound, a lipid from a group of steroids. It is necessary for the proper functioning of the body and is derived from both dietary sources and biosynthesis de novo. It is an important substrate for the synthesis of biologically active molecules include:

  • sex hormones
  • corticosteroids
  • Vitamin D3 and its metabolites
  • bile acids

Not all the cholesterol, which is in the body comes from food. However, high supply of this nutrient in our diet largely affects our health. High blood cholesterol is a major risk factor for coronary heart disease, heart attack and stroke.   Excess of this component promotes the accumulation of the arteries which is disturbed by the blood flow in the heart, brain and genitals …. The deposition of cholesterol in the vessels that supply the genitals, it can also lead to sexual dysfunction in both women and men.

 How can we change this? Healthy diet.

Fats and saturated fats increase the level of cholesterol, but the fiber reduces. This is the list, where these are risky items in large quantities:

Saturated fat Trans fats Fiber
Butter, margarine, lard Margarine Vegetables
Fat cottage cheese,Cheese with mold

Cheese

Fromage Cheese type

sour cream

pastrycookie

 

 

Fruits
Meat: salami, sausage, hot dogs, pies, meat offal, sausage: pork type of salty snacks sticks, crackers Cereal, brown rice, wildOatmeal, barley, millet

 

desiccated coconut  chocolate products Products with wholemeal flour / wholemeal flour: wholemeal bread, Graham
Chocolate and sweets with chocolate wafers 
egg yolks