Oj, zjadłoby się coś słodkiego, ale jak tu zjeść i trzymać fason?;)

Myślałam, myślałam i wymyśliłam kolejny Smakfitowy przysmak… Modna jest marchew w słodyczach, dużo mówi się o wykorzystaniu cukinii, fasoli w przygotowaniu zdrowszych łakoci, to wszystko już robiłam.

Dziś pomyślałam o buraku, który do tej pory wykorzystywałam wyłącznie do ciasta. Teraz pora na ciastka.

Co: Ciastka z burakami, nie przejmuj się kaloriami

Z czego:

  • 4 średniej wielkości buraki
  • 2-3 łyżki siemienia lnianego (1 zmielonego)
  • 2 łyżki pestek dyni
  • cynamon oraz kardamon
  • 1 -2 łyżek cukru (może być mniej (lepiej:) lub więcej (gorszy wybór) jeśli lubicie, ja polecam stewię
  • 1 łyżeczka poszku do pieczenia
  • 4 łyżki zmielonych na pył płatków owsianych

W jaki sposób:

Buraki umyj starannie, obetnij im ogonki i ugotuj do miękkości, pozostaw w skórce. Zmiksuj w blenderze na gładką masę (ja pozostawiłam kilka kawałków drobnych dzięki czemu ciastka miały ciekawą konsystnecję.) dodaj siemię, kakao i resztę składników. Pozostaw na 15-20 minut, aż się zawiąże ciasto, dzięki sieminiu lnianemu oraz płatkom. Uformuj ciastka i ułóż na blaszcze do pieczenia. Piecz 40 minut w 180 st.

Po upieczeniu i ostudzeniu albo szybko zjedz, albo przechowuj w lodówce. Ciastka są wilgotne, mają konsytnecję batonów miodowych… jednak są mniej energetyczne i łatwiejstrawne!

What: Cookies with beets, calories are not beasts

Ingredients :

4 medium-sized beets
2-3 tablespoons of flaxseed (1 ground )
2 tablespoons pumpkin seeds
cinnamon and cardamom
1 -2 tablespoons of sugar (maybe less (better:) or higher (worse choise), I recommend Stewia
1 teaspoon baking poszku do
4 tablespoons ground to dust oatmeal


Recepies:

Wash beets and boil them untill softness, do not peel them but cut out petioles. Then mix in a blender until smooth (I leave several pices of beet what makes cakes more attractive). Add flaxseed, cocoa and other ingredients. Leave for 15-20 minutes, until the dough tied. Form the cakes and place it on a baking plate. Bake 40 minutes at 180 degrees . When they are ready, eat them quickly or store in the refrigerator;) Cookies are moist and have consistency of honey bars ... but they are less energetic and easier to digest!