Pomyślności w Nowym Roku 2017:)

…I wielu z nas mówi, część ironicznie pomyśli o noworocznych postanowieniach. Moim zdaniem każdy cel jest dobry, jeśli efektem realizacji ma być poprawa. Z praktyki wiem, że różnie bywa z samodyscypliną, mimo że postanowienie może być czystą przyjemnością.
Będę więcej czytać… mniej się przejmować…. więcej ruszać się, aż wreszcie… a może przestrzegać zdrowych zasad diety?
Jak zrobiłby to dietetyk SmakFit, aby nie ograniczać się za bardzo i wybierać zdrowo?
– jadłby warzywa do każdego posiłku, w porcjach odpowiadających wielkości co najmniej garści.
– piłby wodę lub lekkie herbaty w miarę możliwości regualrnie, przez cały dzień. Jeśli masz dyspozytor wody w pracy, jednak nie wstajesz po szklankę wody… bo praca nagli – przygotuj sobie na biurku butelkę… Nie chciał Mahomet, iść do góry, więc przyszla góra do Mahometa.
– włączyłby do diety rośliny strączkowe- najlepiej codziennie… co najmniej kilka razy w tygodniu. Mogą zastąpić mięso. Pamiętaj rośliny strączkowe to nie tylko groch czy fasola, ale również cieciorka, soczewica i soja.  Dla osób z deficytem estrogenów na przykład Pań z menopauzą wskazane będą soja, soczewica, dla osób z nadamiarem poziomu estrogenu (endometrioza) bardziej ciecierzyca czy fasola. Obawiasz się wzdęć? Gotuj podwójnie.   Polecam przepis na pastę do chleba zamiast masła i wędlin https://smakfit.wordpress.com/2012/03/27/pasta-wlasna-jasna-i-niejasna-czyli-pasty-z-soczewicy-i-z-rzodkiewek/
– a jeśli ciągniełby do słodyczy na przykład w porze kawy? Wybierałby owoce suszone (nie kandyzowane) i orzechy/pestki (niesolone) – skutecznie sycą i zaspokają pragnienie cukru.
Pamiętaj, że są wysoko kaloryczne jak słodycze więc ostrożnie z ilością.. jednak skuteczniej gaszą chęć słodkiego, dając konkretną porcję witamin i składników mineralnych, wskazanych dla zdrowia rodzaj tłuszczu oraz błonnika.
– jadłby powoli…na pewno starannie gryzac każdy kęs i skupiając się na jedzeniu – wspomożesz procesy trawienne a tym samym możesz opanować „wilczy głód”

-statarałby się zjadać obiad w pracy lub konkretny posiłek przed powrotem z pracy do domu, aby uniknąć nadmiernego jedzenia wieczorem,

A na koniec roku usłysz: „Osiągnąłeś swój cel. Prowadził Cię dietetyk SmakFit”;)

Powodzenia! U moich Pacjentów do działa:)

Reklamy