Kiedy brakuje czasu na regularne posiłki warto zadbać o sycące zdrowe przekąski. Nie zastąpią pełnego posiłku, ale w zupełności zaspokoją głód na pewien czas i dostarczą solidnej porcji niezbędnych dla zdrowia i dobrej koncentracji składników. Polecam zamiast chrupek, ciastek czy smakowych pitnych jogurtów czy maślanek.

Jakiś czas temu proponowałam Wam batony Bomatony   a to jest ich pewna wariacja:

Proporcje na dużą blachę

  • płatki owsiane 1,5 kg
  • dojrzałe banany 4 sztuki
  • rodzynki 1/2 szklanki
  • stewia (5 łyżek
  • siemię lniane 6 łyżek
  • 2 jajka ekologiczne

Wymieszaj suche składniki ze sobą.  Nasiona siemienia zalej gorącą wodą (2-3 razy więcej niż nasion), kiedy powstanie żel podobny do konsystencji białka dodaj do suchych składników. Wymieszaj dodaj jajka i obrane banany – zagnieć ciasto. Wyłóż do blachy, ugnieć dłońmi, aby ciasto było podobnej wysokości. Piecz w 180 stopniach do momentu aż się zarumieni (około 30 minut). Po przestygnięciu pokrój w blasze odpowiednie porcje. Przechowuj w chłodnym miejscu. Batony ze względu na swoją dużą wilgotność nie powinny być długo przechowywane.

 

 

Polecane dla:  diabetyków, dzieci, osób z zaparciami, pcos, endometriozą, kobiet w ciąży

Reklamy