Miałam możliwość nazbierania porzeczek i borówek z domowego ogródka, tak też poczyniłam.

Porzeczki czarne i czerwone są dość cierpkie w smaku i myślę, że większość z nas wolałaby je zjeść posłodzone… jest i na to sposób – wymieszanie je z innymi owocami. I tak powstał mus.

Przepis:

  • 3/4 szklanki borówek
  • 3/4 szklanki porzeczek
  • 1 mały banan

Wszystkie składniki zmiksuj ze sobą i odstaw na około 15 minut do lodówki. Z gęstego koktajlu powstanie mus o konsystencji podobnej do serka homogenizowanego- jest to efekt zawartych tych owocach pektyn, a nie wymaga dodatku żelatyny 🙂 Ale jeśli już musisz trochę posłodzić… możesz dodać trochę miodu.

Porzeczki i borówki są dobrym źródłem anotycyjanów, witaminy C, a także reserwatolu, znanego bardziej z obecności w winogronach i winie. Wszystkie te składniki są antyoksydantami.

Antocyjany przeciwdziałają one kruchości naczyń krwionośnych, zwłaszcza naczyń włosowatych oraz stymulują produkcję rodopsyny – substancji ważnej w procesie widzenia. Dodatkowo wpływają one na obniżenie szybkości reakcji utleniania LDL cholesterolu, który jest elementem blaszek miażdżycowych, dlatego polecane są w dietoterapii i profilaktyce miażdżycy. Stwierdzone również zostało działanie przeciwzapalne.

Badania również pokazały (co prawda na razie w warunkach laboratoryjnych), że reserwatol ma korzystny wpływ na hamowanie rozwoju komórek endometriozy, z tego też powodu borówki i porzeczki powinna być w diecie u osób z endometriozą.

P.S. 100 g porzeczki pokrywa zapotrzebowanie na witaminę C ( z nawiązką), czy w takim razie przy innych warzywach i owocach w codziennej diecie jest sens przyjmować suplement witaminy C?

Chcesz zapytać o więcej? Zapraszam do smakfit.pl 

koktajl borówka porzeczka banan.jpg

 

Reklamy