W czasach kiedy dieta roślinna zyskuje więcej amatorów, warto pamiętać o sprawdzonych przepisach na warzywa sezonowe. Warto, ale można je trochę „podkręcić”…
Dziś proponuję Wam fasolkę szparagową, ale zamiast z bułką tartą, podana z nasionami siemienia i pestkami słonecznika.


Fasolka szparagowa jest lekkostrawna i może być spożywana też przez osoby z dolegliwościami jelitowym.
To cenne źródło witaminy K, dlatego osoby przyjmujące leki przeciwzakrzepowe powinny ją spożywać w niewielkich porcjach. Posiada niskie IG, dlatego z powodzeniem może być wykorzystana w diecie osób z cukrzycą (…bez bułki;)

Składniki:
– fasolka szparagowa zielona i żółta 200 g
– siemię lniane 1 łyżka
– słonecznik, pestki 1 łyżka
– oliwa z oliwek 1 łyżeczka

Odetnij z fasolki końcówki i ugotuj na parze przez ok. 15 minut. Na suchej patelni upraż siemię lniane i pestki słonecznika, aż się zarumienią i będą miały przyjemny lekko orzechowy zapach zdejmij z ognia.
Na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oliwy wrzuć fasolkę, dodaj nasiona i wymieszaj, aż się razem podgrzeją.
Podawaj skropione oliwą.


P. S. Pamiętaj, że siemię na rozgrzanej patelni może skakać, więc użyj sitka lub przykrywki.