Na mojej stronie możecie przeczytać wpis o pozytywnym wpływie DIM, I3C i indoli w leczeniu endometriozy, klikając TUTAJ

Tymczasem, aby teorię przełożyć na praktykę proponuję coś zjeść, tym razem grillowanego kalafiora.

Składniki na 2-5 porcji (w zależności od wielkości kalafiora)

  • kalafior 1 sztuka
  • oliwa z oliwek – 2-3 łyżki
  • słodka papryka, suszona – łyżeczka
  • bazylia, suszona – łyżeczka
  • majeranek, suszony- łyżeczka
  • kurkuma – szczypta
  • sól – szczypta, jeśli w ogóle musisz posolić…

Kalafiora obierz z liści i pozbądź się głąba. Pokrój kalafiora na plastry o grubości około 3 cm i przełóż do naczynia. Wsyp przyprawy i dodaj oliwę, następnie dokładnie wymieszaj, aby kalafior był z każdej strony w przyprawach i oliwie. Ilość przypraw możesz zmodyfikować wedle uznania. Kalafiora połóż na metalowej lub żeliwnej tacce i piecz na grillu przez około 10 minut, po 5 minut z każdej strony.

P. S. Kalafiora można wstępnie ugotować, będzie wtedy bardziej miękki i skróci to czas grillowania.

Zachęcam do stosowania grilla gazowego, żywność nie ma bezpośredniego kontaktu z ogniem oraz nie powstają szkodliwe dla zdrowia wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA), heterocykliczne aminy aromatyczne (HCA), dioksyny, które są szkodliwe dla zdrowia. W domowych warunkach można to danie przygotować w piekarniku lub na patelni grillowej.

Więcej zdrowych przepisów znajdziesz w mojej książce dostępnej na stronie: