Szukaj

Profesjonalne Poradnictwo Dietetyczne

Dieta to nie tylko odchudzanie, aby żyć trzeba jeść, tylko jak?

Jagody i kwercetyna – w czym mogą pomóc?

Kwercetyna to związek występujący w produktach żywnościowych pochodzenia roślinnego jak owoce, warzywa, herbata. Jest flawonoidem, który prócz takich cech, jak nadanie roślinom barwy oraz specyficznego smaku i zapachu, pełni funkcje prozdrowotne. Nie bez przyczyny piszę o niej właśnie teraz. Obecnie... Continue Reading →

Reklamy
Featured post

Czy mięso w diecie powoduje choroby nowotworowe?

Mięso warto jeść w umiarkowanej ilości (jeśli w ogóle ;), o czym przekonuję moich Pacjentów i co widać w moich przepisach. Ale czy jedzenie czerwonego mięsa grozi chorobą nowotworową? Jakie są fakty medyczne? A także: Jak szpitale traktują rodziców leczonych... Continue Reading →

Featured post

Upał? Zadbaj o siebie!

Jak jeść w święta, aby nie zwariować, czyli lekko o diecie w endometriozie

Kochani! Radosnych i spokojnych świąt! A w aspekcie dietetycznym i zdrowotnym: - smakujcie, jezdzcie, kosztujcie tradycyjnych potraw, - nie wpedzajcie się w poczucie winy przy każdym kęsie, - ale... Zachowajcie zdrowy rozsądek przy stole, - nie najadajcie się "na zapas",... Continue Reading →

Dieta low FODMAP w endometriozie. Pomoc w dolegliwościach jelitowych?

O składnikach antyoksydacyjnych już mówiłam, ale jeszcze będę opowiadać. Dziś dieta w endoetriozie z nieco innej strony. Endometrioza może umiejscowić się w różnych miejscach i naciekać na m. in. pęcherz moczowy, nerwy miednicy i ściany jelit. Zajęcie przez endometriozę jelit... Continue Reading →

Kurkumina w kurkumie – dieta w endometriozie

kurkuma w endometriozie Dziś 30 marca Endo Marsz, Dzień Świadomości Endometriozy, Dzień Żółtej Wstążki, a ja przygotowałam wpis w podwójnie żółtej barwie - o kurkuminie😊 Kurkumina to naturalnie występujący związek polifenolowy o kolorze żółtym pochodzący z kłącza kurkumy (Curcuma longa,).... Continue Reading →

Witaminy C i E w endometriozie

Stres oksydacyjny to brak równowagi między produkcją reaktywnych form tlenu (ROS) a przeciwutleniaczami. W obrębie jamy otrzewnej prowadzić może do lokalnej destrukcji nabłonka otrzewnej. Uszkodzone mesotelium staje się w ten sposób miejscem implantacji wszczepów endometrialnych, jak również tworzenia się zrostów.... Continue Reading →

Jakie tłuszcze wybierać w endometriozie?

http://dieta w endometriozieRozpoczynając cykl wiadomości od diecie w endometriozie, pragnę poinformować, że temat ten jest szeroki jak rzeka i wciąż wymaga wielu badań. Ponieważ od kilku lat zajmuję się Pacjentkami z tym schorzeniem (ale i z innymi schorzeniami towarzyszącymi), śledzę... Continue Reading →

Tłusty Czwartek

#tłustyczwartek #dietaantyoksydacyjna #endometriosis

Jakie ryby jeść warto, a których nie warto?

S Spożywanie ryb jest zalecane przez dietetyków na całym świecie dla osób dorosłych. Spożycie 2 porcji ryb morskich w tygodniu dostarcza niezbędnych tłuszczy omega- 3, które są niezbędne do zachowania funkcji organizmu człowieka w każdym wieku. Szczególne zapotrzebowanie na te... Continue Reading →

Blog na WordPress.com.

Up ↑