Szukaj

Profesjonalne Poradnictwo Dietetyczne

Dieta to nie tylko odchudzanie, aby żyć trzeba jeść, tylko jak?

Kremowe ciasto z batatów

Ciasto z batatów- szybkie, proste w wykonaniu, lekkostrawne

Reklamy
Featured post

Czy mięso w diecie powoduje choroby nowotworowe?

Mięso warto jeść w umiarkowanej ilości (jeśli w ogóle ;), o czym przekonuję moich Pacjentów i co widać w moich przepisach. Ale czy jedzenie czerwonego mięsa grozi chorobą nowotworową? Jakie są fakty medyczne? A także: Jak szpitale traktują rodziców leczonych... Continue Reading →

Featured post

Witaminy C i E w endometriozie

Stres oksydacyjny to brak równowagi między produkcją reaktywnych form tlenu (ROS) a przeciwutleniaczami. W obrębie jamy otrzewnej prowadzić może do lokalnej destrukcji nabłonka otrzewnej. Uszkodzone mesotelium staje się w ten sposób miejscem implantacji wszczepów endometrialnych, jak również tworzenia się zrostów.... Continue Reading →

Jakie tłuszcze wybierać w endometriozie?

http://dieta w endometriozieRozpoczynając cykl wiadomości od diecie w endometriozie, pragnę poinformować, że temat ten jest szeroki jak rzeka i wciąż wymaga wielu badań. Ponieważ od kilku lat zajmuję się Pacjentkami z tym schorzeniem (ale i z innymi schorzeniami towarzyszącymi), śledzę... Continue Reading →

Tłusty Czwartek

#tłustyczwartek #dietaantyoksydacyjna #endometriosis

Jakie ryby jeść warto, a których nie warto?

S Spożywanie ryb jest zalecane przez dietetyków na całym świecie dla osób dorosłych. Spożycie 2 porcji ryb morskich w tygodniu dostarcza niezbędnych tłuszczy omega- 3, które są niezbędne do zachowania funkcji organizmu człowieka w każdym wieku. Szczególne zapotrzebowanie na te... Continue Reading →

Wesołych świąt Kochani!

W święta człowiek walczy - lewa czy prawa... Oba talerze? W końcu mak ma tyle wapnia... Jaja dużo żelaza... A niech to szlag z tym cukrem... Orzechy i susz to jednak selen, omega-3... Działają przeciwzapalnie... Wesołych świąt Kochani! Święta to... Continue Reading →

Antyoksydanty w diecie w endometriozie

. Dowody wskazują na wyższą koncentrację markerów peroksydacji lipidów w krwi obwodowej i płynie otrzewnowym kobiet z endometriozą, czego efektem jest nasilenie procesów zapalnych. Wyższe stężenia mogą zwiększać wzrost i adhezję komórek endometrium w jamie otrzewnej. Z tego względu, między... Continue Reading →

Wege weki na wakacjach 2. Leczo

Kolejną propozycją weków jest leczo bez mięsa. Serwowane z ryżem lub dowolną, ulubioną kaszą to sycący, ale dietetyczny posiłek, który rozgrzeje w chłodniejsze popołudnie. Dodatek kurkumy to pewne elementy antyoksydacyjne istotne w profilaktyce i dietoterapii różnych chorób, w tym endometriozy.... Continue Reading →

Wege weki, czyli weganie i wegetarianie na wakacjach

Wakacje można spędzać na wiele sposobów, ale to co łączy każdą z form to kwestia wyżywienia. O ile w ofercie wielu hoteli i restauracji możemy wybierać spośród wielu możliwości, to spędzając urlop na łonie natury, na przykład na żaglach, jak... Continue Reading →

Chłodnik bułgarski

Kolejnym chłodnym i orzeźwiającym posiłkiem w takie dni będzie bułgarski chłodnik w nieco zmodyfikowanej wersji (mniej tłustej), w wersji tradycyjnej spotkałam się w wykorzystaniem śmietany. Można powiedzieć, że bardziej „treściowy”, odżywczy niż paprykowa propozycja z zeszłego tygodnia. To jest też... Continue Reading →

Blog na WordPress.com.

Up ↑