Szukaj

Joanna Giza Poradnictwo Dietetyczne

Dieta to nie tylko odchudzanie, aby żyć trzeba jeść, tylko jak?

Cukinia faszerowana kaszą i warzywami – dieta bogatoresztkowa

dieta bogatoresztkowa jest zalecana osobom z dolegliwościami jelitowymi

Featured post

Fasolka szparagowa z prażonymi nasionami

W czasach kiedy dieta roślinna zyskuje więcej amatorów, warto pamiętać o sprawdzonych przepisach na warzywa sezonowe. Warto, ale można je trochę "podkręcić"...Dziś proponuję Wam fasolkę szparagową, ale zamiast z bułką tartą, podana z nasionami siemienia i pestkami słonecznika. Fasolka szparagowa... Continue Reading →

Featured post

Botwinka w mleku kokosowym z ciecierzycą

Botwinka często wykorzystana jest do przygotowania chłodnika, tym razem proponuję w innym wydaniu - z mlekiem kokosowym i ciecierzycą. Wegańskie danie!

Featured post

Warzywny lunch box z pieczonych warzyw

Czy już jesteście po drugim śniadaniu?A może po obiedzie?Sezon na świeże warzywa wciąż przed nami, dlatego moja propozycja to warzywa korzeniowe oraz... mrożonka ;)🥕Marchew🥔Ziemniak🧅Cebula🥦Kalafior 🌶️Słodka papryka, wędzona papryka, rozmaryn, oregano, tymianek, oliwa z oliwek do posmarowania warzyw Proporcje warzyw są... Continue Reading →

Featured post

Curry z brokułem i kalafiorem – wsparcie detoksykacji organizmu

Warzywa krzyżowe jak kapusta, kalafior, brokuł są popularne w polskiej kuchni mimo, że nie należą do top listy wybieranej przez Polaków. Zgodnie z raportem „Narodowego badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowanego przez KANTAR w 2020 roku to pomidor, cebula i... Continue Reading →

Featured post

Jak nie marnować żywności? Sposób na warzywa z bulionu.

Kiedy gotuję to zupełnie jak w przypadku składania przeze mnie mebli i sprzętów... zazwyczaj zostaje wolny element, którego nie można już nigdzie dołożyć...  W ten sposób powstała zapiekanka. Składniki: Gotowana marchew Gotowany seler Gotowana pietruszka Gotowana cebula lub por (przy... Continue Reading →

Featured post

Endometrioza – skuteczna suplementacja NAC ?

W czasie pandemii koronowirusa wydaje się, że inne sprawy schodzą na dalszy plan. Niesłusznie. Nie zapominajmy, że marzec to miesiąc świadomości o endometriozie. O składnikach diety wpływających na endometriozę wiemy na szczęście co raz więcej. Dziś mowa o NAC, czyli... Continue Reading →

Featured post

Światowy Dzień Cukrzycy, zamiast leczyć- zapobiegaj😊

O tym, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć nie trzeba przekonywać. Zdrowiej, bezpiecznie, a nawet taniej - leki swoje kosztują. Odpowiedni sposób żywienia, prawidłowa dieta i codzienne wybory mają niebagatelne znaczenie w profilaktyce cukrzycy. A oto kilka praktycznych wskazówek: spożywaj... Continue Reading →

Featured post

Jagody i kwercetyna – w czym mogą pomóc?

Kwercetyna to związek występujący w produktach żywnościowych pochodzenia roślinnego jak owoce, warzywa, herbata. Jest flawonoidem, który prócz takich cech, jak nadanie roślinom barwy oraz specyficznego smaku i zapachu, pełni funkcje prozdrowotne. Nie bez przyczyny piszę o niej właśnie teraz. Obecnie... Continue Reading →

Featured post

Witaminy C i E w endometriozie

Stres oksydacyjny to brak równowagi między produkcją reaktywnych form tlenu (ROS) a przeciwutleniaczami. W obrębie jamy otrzewnej prowadzić może do lokalnej destrukcji nabłonka otrzewnej. Uszkodzone mesotelium staje się w ten sposób miejscem implantacji wszczepów endometrialnych, jak również tworzenia się zrostów.... Continue Reading →

Featured post

Czy mięso w diecie powoduje choroby nowotworowe?

Mięso warto jeść w umiarkowanej ilości (jeśli w ogóle ;), o czym przekonuję moich Pacjentów i co widać w moich przepisach. Ale czy jedzenie czerwonego mięsa grozi chorobą nowotworową? Jakie są fakty medyczne? A także: Jak szpitale traktują rodziców leczonych... Continue Reading →

Featured post

Nowa książka – kompendium dla wegetarian i osób chcących spróbować zdrowszą dietę.

Chcesz poznać wpływ diety wegetariańskiej na Twoje zdrowie? Szukasz przepisów i gotowych jadłospisów? To odpowiednia propozycja dla Ciebie. Książkę szczególnie polecam osobom zainteresowanym dietą: w endometrioziew zespole jelita drażliwego, uchyłkach, zaparciachw dnie moczanowejw cukrzycy i dla osób z insulinoopornością,w miażdżycy i... Continue Reading →

Święta low-FODMAP

Potrawy świąteczne mogą być obciążające dla naszego żołądka i jelit, zwłaszcza dla osób z zespołem jelita drażliwego (zjd), endometriozą i jeśli mamy silną wolę to możemy wyjść obronną ręką. Jednak, odchodząc odrobinę od tradycyjnych przepisów, zastanawiając się nad tym, co... Continue Reading →

A w weekend zebrałam  takie smakołyki.Niezbyt lekkostrawne... Chociaż praktycznie beztłuszczowe.Zamiast do jajecznicy dodam do omletów z białkiem :)Powstanie danie z niskim indeksem glikemicznym:)🥚3 białka jajka kurzego lub 4 przepiórczego👉2 garści kurek🧂Szczypta pieprzu i soli🌾3-4 łyżki mąki  kukurydzianej🍀natka pietruszki Białko ubij... Continue Reading →

Chłodnik – lekki i szybki obiad w upalne dni

Chłodnik- orzeźwiający i lekki obiad w upalne dni. Prosty w przygotowaniu...w moim przypadku, gdy nie ma zbyt dużych przechyłów. Zdrowa kuchnia nie jest wymagająca, wystarczy kilka składników:-Botwinka - szklanka poszatkowanej i blanszowanej z wywarem-Rzodkiewki - wedle uznania-Ogórki zielon - wedle... Continue Reading →

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑